۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۱۹

معاون آموزش و پرورش استان زنجان:

طرح مقابله با «رفتارهای پرخطر» در ۳۳ مدرسه زنجان اجرا می شود

طرح مقابله با «رفتارهای پرخطر» در ۳۳ مدرسه زنجان اجرا می شود

زنجان- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای طرح مقابله با «رفتارهای پرخطر» در ۳۳ مدرسه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله تاراسی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم در جمع خبرنگاران، افزود: گسترش فرهنگ پیشگیری از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش است و تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است. 

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان باید از هم‌اکنون مهارت مقابله با مشکلات را یاد بگیرند و این مهارت به آنها قدرت می دهد که از آسیب ها در امان باشند. 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای طرح مدارس عاری از خطر در مدارس استان زنجان خبر داد و افزود: طرح مقابله با رفتارهای پرخطر نیز در ۳۳ مدرسه استان زنجان اجرا می‌شود.

تاراسی به اجرای طرح مدارس «مراقب اجتماع» در ۴۰ مدرسه استان زنجان اشاره کردو افزود: طرح مهارت‌های «مراقبت از خود» نیز در ۳۳ مدرسه استان اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مختلف در مدارس استان زنجان گفت: طی سال گذشته ۱۸۰ نمایشگاه سیار به همت معاونان پرورشی و کارشناسان نواحی چهارده گانه برپا شده است.

تاراسی به اجرای طرح همکاری« خانه و مدرسه »اشاره کردو یاد آورشد: این طرح برای نخستین بار در استان زنجان به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بر لزوم برنامه‌ریزی در مورد امور پیشگیری در بین دانش‌آموزان اشاره کردو افزود: افراد از کودکی باید بیاموزند از خود مراقبت کرده و در برابر آسیب‌های اجتماعی ایمن شوند.

تاراسی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بر این امر اذعان دارد که هزینه و سرمایه گذاری بر اقدامات پیشگیرانه بهتر از درمان است.

کد خبر 3654629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha